Brezilyalı Bilim İnsanları Korona Virüs Hakkında Önemli Fotoğraflar Yayınladı

Brezilyalı Bilim İnsanları Korona Virüs Hakkında Önemli Fotoğraflar Yayınladı

Brezilyalı bilim insanları, elektron mikroskobu sayesinde yakaladıkları görüntüleri paylaştı. Paylaştıkları görüntüde korona virüsün sağlıklı hücrelere saldırdığı anları görüntüleyen Brezilyalı bilim insanları fotoğrafları kamuoyuna gösterdi. Paylaşılan görüntülerde korona virüsün hücreye girişi ve ardından hızla çoğalmaya başlamasının anları gösteriliyor. Brezilya’daki Oswaldo Cruz Vakfı’nda bulunan bilim insanları yeni tip korona virüsün sağlıklı hücrelere nasıl yayıldığını görüntülerle gösterdi.

Paylaşılan görüntülerde yeni tip korona virüs SARS-Cov-2, sağlıklı hücrelere nasıl saldırıyor ve nasıl hızlı yayılıyor kolayca görülüyor. Brezilya’daki Oswaldo Cruz Vakfı’nda çalışmalarını sürdüren bilim insanları bu görüntüler ile büyük yankı gösterdiler. Durumun ne kadar ciddi olduğu hakkındaki görüntüler sosyal medyada hızla yayılmaya başladı.

Hızla Çoğalıyor

Brezilya’daki Oswaldo Cruz Vakfı’nda çalışmalarını sürdüren virologlar, laboratuvar ortamında görüntüledikleri fotoğrafları paylaştılar. Geçirimli elektron mikroskobu sayesinde çekilen görüntüler korona virüsün hızla çoğaldığını gösterdi. Kamuoyu tarafından oldukça fala dikkat çekti.

Paylaşılan görüntülerde ilk olarak virüs partiküllerinin hücreye giriş yaptığı an görünüyor. Sonrasında ise korona virüs partiküllerinin hızla çoğalmaya başladığı görüntülendi. Yeni tip korona virüs aynı zamanda hızla diğer hücrelere de yayılım gösteriyor. Bu yayılım sırasında ise çoğalmaya devam ediyor. Paylaşılan görüntülerdeki yeni tip korona virüs örnekleri ise hasta bir bireyin ağız ve burnundan alındığı belirtildi. Hasta bireyden alınan örnekler Brezilyalı bilim insanları tarafından incelenince ortaya inanılmaz görüntüler çıktı.

Korona Virüs Partiküllerinin Biçim Ve Boyutu

Oswaldo Cruz Enstitüsü’nden Dbora Ferreira Barreto-Vieira görüntüler hakkında açıklamalarda bulundu. Dbora Ferreira Barreto-Vieira’nın yaptığı açıklamalara göre fotoğraflar sayesinde birçok yeni bilgi edinilmiş oldu. Fotoğraflar, yeni tip korona virüs partiküllerinin biçimi ve boyutu hakkında inceleme yapılmasını kolaylaştırdı.

Amaç Hücreyi İncelemek

Aynı zamanda kullanılan bu hücrelerin aşı ve ilaç için işe yaracağı belirtildi. Çünkü hücrelerin aşı ve ilaçların testleri için uygun olup olmadığının tespiti yapıldı. Oswaldo Cruz Enstitüsü’nden Dbora Ferreira Barreto-Vieira açıklamasının devamında amaçlarının hücreyi incelemek olduğunu belirterek hücrenin korona virüsün çoğalacağı bir yapıya sahip olup olmadığını öğrenmek istediklerini söyledi. Elde ettikleri görüntüler ise hızla yayılan yeni tip korona virüs partiküllerini gözler önüne serdi.

YORUM EKLE